Öğretim ilke ve Yöntemleri Forum Ana Sayfa Öğretim ilke ve Yöntemleri
GAZİ ÜNİVERSİTESİ BÖTE
 
 SSSSSS   AramaArama   Üye ListesiÜye Listesi   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   KayıtKayıt 
 ProfilProfil   Özel mesajlarınızı kontrol etmek için giriş yapınÖzel mesajlarınızı kontrol etmek için giriş yapın   GirişGiriş 

Öğretimde Yöntem ve Teknik Arasındaki Fark

 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Öğretim ilke ve Yöntemleri Forum Ana Sayfa -> Ünite 6
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Ads






Tarih: Cmt Eyl 20, 2014 1:57 pm    Mesaj konusu: Ads

Başa dön
yasemin38
Gazi Böte


Kayıt: 13 Arl 2010
Mesajlar: 1

MesajTarih: Çrş Arl 15, 2010 12:20 pm    Mesaj konusu: Öğretimde Yöntem ve Teknik Arasındaki Fark Alıntıyla Cevap Gönder

Öğretimde Yöntem ve Teknik Arasındaki Fark
Öğretim yöntemleri; öğretmenlerin sınıflarda öğrenmeyi sağlamak için yaptıkları uygulamaları içerir. Bir başka deyişle, öğretim amaçlarına ulaşmak için öğretmenlerin öğretim amaçlarını, materyallerini, konuyu, öğretim tekniklerini kullanmalarını ve bunları organize etme biçimlerini ifade eder. Öğretmen önce uygulayacağı stratejiye karar verir, sonra da buna uygun yöntemleri seçer.
Öğretim teknikleri ise; daha çok özel/spesifik öğretimsel davranışları ifade eder. Bir başka deyişle, öğretmenlerin seçtikleri öğretim yöntemlerini uygularken sergiledikleri tutumlar olarak tanımlanabilir.


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!


Öğretimde Strateji, Yöntem ve Teknik Arasındaki İlişki

Öğretimde Kullanılan Yöntem ve Tekniklerin Yararları

YÖNTEMLER
ANLATIM YÖNTEMİ
•Ekonomiktir.
•Her türlü bilgi aktarılabilir.
•Sözel zekası baskın olan bireyler için verimlidir.
•Organize görüş kazandırır.
•Dinleme ve not alma alışkanlığı kazandırır.

SORU CEVAP YÖNTEMİ
•Geri bildirim almayı sağlar.
•Düşüncelerini anlatabilme beceresi kazandırır.
•Başkalarına saygı gösterme alışkanlığı kazandırır.
•Öğrenme güçlüklerini tanımayı sağlar.
•Hatırlama, yargılama ve yaratıcı düşünme becerileri kazandırır.

TARTIŞMA
•Toplumsal hayata katkı sağlar.
•Demokratik toplum ortamına hazırlar.
•Dili, sosyal ilişkileri ve liderlik yeteneğini geliştirir.
•Konuya ilgi yoğunluğunu ve konu tekrarını sağlar.
•Yorum, analiz ve sentez becerilerini geliştirir.

ÖRNEK OLAY
•İlgi ve güdüyü yükseltir.
•Problem çözme yeteneği geliştirir.
•Öğrenci gerçek yaşam problemleri ile yüz yüze gelir.
•Etkili dinleme ve karar verme becerisi gelişir.

PROBLEM ÇÖZME
•Problemin bilimsel yolla nasıl çözüleceğini öğretir.
•Öğrenci ders kitabı haricindeki kaynaklardan yararlanmayı öğrenir.
•Öğrenmeye karşı ilgi ve istek uyandırır.
•Öğrencilere kendini güven ve sorumluluk kazandırır.
•Üst düzey bilişsel beceriler kazandırır.

PROJE
•Pratik deneyim kazandırır.
•Gerçek yaşam koşullarında uygulama olanağı sağlar.
•Motivasyonu sağlar.
•Karar alma becerisi kazandırır.

GÖSTERİP YAPTIRMA
•Deneme – yanılma yoluyla yaparak zaman harcamasına engel olur.
•İşlem standartlarını ortaya koyar.

LABORATUVAR YÖNTEMİ
•Teoriyi pratiği dökme olanağı sağlar.
•Öğrenci bilgiyi kendisi elde etme imkanı bulur.
•Bilimsel bilgi kazandırır.
•Problem çözme becerisi kazandırır.
•Araştırma yapmaya olanak sağlar.

TEKNİKLER
BEYİN FIRTINASI
•Yaratıcılığı özendirir ve geliştirir.
•Öğrenme ortamını zevkli hale getirir.
•Grubun bilgilerini, tecrübelerini ve öngörülerini birleştirir.
•Kısa zamanda çok sayıda fikir üretilir.

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME
•Yaratıcılığı geliştirir.
•Karar verme becerisini geliştirir.
•Düşünce ve duyguları sistematikleştirir.
•Düşünme yollarını öğretir.
•Zaman kaybını önler.

GÖRÜŞ GELİŞTİRME
•Fikirleri eleştirme, savunma becerisi kazandırır.
•Başka fikirlere hoşgörülü olma becerisi kazandırır.
•Fikirlere bağımlı olmayıp esnetebilme becerisi kazandırır.

GÖSTERİ
•Öğrenci ilgisini çeker.
•Anlatılanların somutlaştırılmasını sağlar.

DENEY
•Öğrencilerin bilimsel bilgi edinmesini ve kazandığı bilgileri pratikte uygulama olanağı sağlar.
•Somut yaşantı sağlar.
•Deneyim kazandırır.
•Öğretimi ilgi çekici hale getirir.

BENZETİM
•İlgi çekicidir, öğrenmeyi güdüler.
•Somut yaşantı sağlar.
•Deneyim kazandırır.
•Bilgileri kullanabilme olanağı sağlar.
•Olası tehlikeler önceden belirlenmiş olur.

MİKRO ÖĞRETİM
•Deneyim ve güven kazandırır.
•Kişinin kendisini değerlendirmesini sağlar.
•Kaygı düzeylerini azaltır.
•Eleştirel düşünme ve demokratik tutum kazandırır.

EĞİTSEL OYUNLAR
•Öğrenciler arası işbirliğini destekler.
•Disiplinler arası öğrenme ortamı sağlar.
•Problem çözme ve strateji geliştirme becerisi kazandırır.

ROL OYNAMA – DRAMA
•Öğrenciler arası işbirliğini destekler.
•Disiplinler arası öğrenme ortamı sağlar.
•Problem çözme ve strateji geliştirme becerisi kazandırır.

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM
•Birey kendi ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda öğrenir.
•Birey kendi öğrenme hızına göre öğrenir.
•Grupla çalışma, işbirliği becerisi kazandırır.
•Sorumluluk bilinci kazandırır.

PROGRAMLI ÖĞRETİM
•Öğrenmeyi eğlenceli ve ilgi çekici yapar.
•Herkese kendi hızında ilerleme şansı verir.
•Öğrenme sonucunda anında dönüt verir.
•Anlaşılmayan konuların istenildiği kadar tekrarı mümkündür.
•Uzaktan eğitimde kullanılabilir.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
•Öğrenci çalışmalarını kendi hızıyla sürdürebilir.
•Kendine güven duygusu geliştirir.
•Öğrenmeyi zevkli hale getirir.
•Motivasyonu artırır.
•Önceki çözümleri araştırıp yeni çözümler üretmeyi sağlar.

GEZİ GÖZLEM
•Öğrencinin ilgisini çeker, onları öğrenmeye motive eder.
•Olayları, işlemleri gerçek ortamında görmek mümkündür.
•İlk elden somut yaşantılar kazandırır.

GÖRÜŞME
•Öğrencinin ilgisini çeker, onları öğrenmeye motive eder.
•Sosyalleştirme açısından etkilidir.

SERGİ
•Kalıcı öğrenme sağlar.
•Yaratıcılık ve artistik yeteneği geliştirir.
•Proje yeteneğini geliştirir.

ÖDEV
•Sorumluluk bilinci kazandırır.
•Öğrenilenlerin pekiştirilmesini sağlar.
•Yeni öğrenmelere ilgiyi uyandırır.
•Öğrencide kendini kontrol etme duygusu geliştirir.
•Araştırma, gözlem, özetleme becerisi geliştirir.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ İLE İLGİLİ SORULAR

1. "öğretimin belirlenen hedef ve davranışlara ulaşabilmesi için kullanılabilecek her bir yol" ifadesi aşağıdaki kavramların hangisiyle ilgilidir?


A) Öğretim Stratejisi
B) Öğretim Yöntemi
C) Öğretim Tekniği
D) Öğretim Hedefi
E) Öğretim Yaklaşımı

2. Öğretimi belirlenen hedeflere ulaştırmak için kullanılan yöntemlerin uygulama biçimi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Öğretim Stratejisi
B) Öğretim Yöntemi
C) Öğretim Tekniği
D) Öğretim Hedefi
E) Öğretim Yaklaşımı

3. Aşağıdakilerden hangisi sunuş yoluyla öğretme stratejisinde kullanılabilecek ders işleme yöntem ve tekniklerinden değildir?

A) Anlatım
B) Soru-Cevap
C) Seminer
D) Örnek Olay
E) Bilgisayar Destekli Öğretim

4. Aşağıdakilerden hangisi derslerinde buluş yoluyla öğretme stratejisini kullanan Zeynep öğretmenin kullanacağı yöntem ve tekniklerden değildir?

A) Tartışma
B) Seminer
C) Münazara
D) Panel
E) Açıkoturum

5. Öğrencilerin taklit etmelerini, jest mimik el kol ve vücut hareketleri yaparak ses tonunu ayarlamasını gerektiren, hem öğrenme, hem de eğlenmenin olduğu yöntem hangisidir?

A) Gösteri B) Rol oynama C) Örnek Olay D) Gözlem E) Workshop


6. Kısa zamanda çok miktarda bilgiyi kalabalık bir öğrenci grubuna aktarmayı sağlayan en uygun yöntem hangisidir?

A) Soru-Cevap B) Örnek olay C) Anlatım D) Proje E) Konferans

7. Türkiye'deki turistik yerler konusunda öğretmen öğrencilerine videoda film izlettirmektedir. Filmin en ilginç yerinde televizyonu kapatıp bundan sonra neler olabilir? Niçin? sorularını sorarak tartışma açmıştır. Daha sonra tartışma sonuçlarını da kullanarak filmin sonuçlarını göstermiştir. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem (teknik) hangisidir?

A) Proje yöntemi
B) Münazara
C) Beyin Fırtınası
D) Örnek Olay
E) Problem Çözme





CEVAP ANAHTARI
1. A 2. B 3. C 4. D 5. B 6. C 7. D


Kaynakça
Çiçek, S (2008). KPSS Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Ankara: Uzman Kariyer Yayınları.
Argun, N(2008). KPSS Öğretim İlke ve Yöntemleri,Ankara: Nobel Yayıncılık.

YASEMİN PEKDOĞAN
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Öğretim ilke ve Yöntemleri Forum Ana Sayfa -> Ünite 6 Tüm zamanlar GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Turkey & Erdem Çorapçıoğlu

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.com forum gratis free, create open your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.097